Szydełkiem i włóczką #15 – Smocze/Syrenie rękawiczki

Wystarczyło, żeby Nerdist wrzucił post ze zdjęciami smoczych rękawiczek (dragon gloves/mittens), a chyba większość robiących na szydełku osób została wręcz zasypana prośbami i błaganiami typu „zróóóób miii~~”. Do mnie też przyszły podobne zlecenia i muszę przyznać, że rękawiczki okazały się dla mnie niemałym wyzwaniem. Nawet nie dlatego, że nigdy w życiu wcześniej żadnych nie robiłam (a nie robiłam), a dlatego, że… sama mam dość szeroką dłoń i ciężko  mi było „wymierzyć”. Ale – rękawiczki powstały, są, jakby co zamówienia przyjmuję (bezwstydna reklama).

Większość stron czy blogów, na których pojawiają się teraz podobne rękawiczki/mittenki, nazywa je „smoczymi”, choć pierwsze tego typu prace, które wygrzebałam wieki temu w odmętach Pinteresta, nosiły miano „syrenich” (mermaid mittens) i w większości utrzymane były w odcieniach różu.

Tak prezentują się skończone prototypy.

Jako ta nowicjuszka w kwestii rękawiczek, zaczęłam w ogóle robić nie od tej strony. Wydawało mi się logicznym, żeby robić rękawiczkę od dołu (nadgarstka), w górę (do palców), ale wówczas łuski układały się nie w złą stronę (w dół, a nie w górę).

Po rozwikłaniu tej wielkiej tajemnicy wszechświata, poszło z górki. A Tudory doskonale nadawały się dziergania.

 

I tyle. Szykuję mniej szydełkową notkę, ale to jeszcze chwilkę potrwa, więc na razie post pod patronatem Starków („Winter is coming”).

Skomentuj

