Wyzwanie czytelnicze 2017

Wielokrotnie próbowałam przeróżnych czytelniczych wyzwań – zazwyczaj jednak zapominałam o nich dość szybko, nie miałam nastroju na daną książkę, albo po drodze odkrywałam coś, co mnie wciągnie i skończy się na binge readingu (nieprzespanych nocach i stanie pełnej zombiakowatości. Właściwie działa na mnie tylko jedno – te rzucane przez portal GoodReads, polegające na jednym: na przeczytaniu założonej liczby książek, mang czy komiksów w nadchodzącym roku. W tej zabawie uczestniczę od 2011 roku i jak na razie wychodzi super.

Dlaczego to wyzwanie działa? Z dwóch powodów – przede wszystkim to ja sama oceniam, na ile będę miała czasu, przestrzeni czy zasobów, aby przeczytać zadeklarowaną przeze mnie samą liczbę. Dlatego w 2011 moją poprzeczką była setka, ale już w 2012 – siedemdziesiąt. Drugą kwestią jest to, że nie liczą się tylko książki, ale również komiksy oraz mangi. Tych drugich czytam sporo i dzięki tak portalowi, jak i wyzwaniu sprawdzam sobie wygodnie, co już znam (naprawdę, czasem idzie zapomnieć), czy na czym daną serię skończyłam (bardzo przydatne, choć nie sprawdza się w wychodzących co tydzień shounenach). A nie uważam, żeby komiksy czy mangi były czymś o tyle gorszym, żeby je pomijać w tego typu zestawieniach, przecież nie chodzi o snobowanie się na czytanie „grubych, trudnych i nudnych”, a w ogóle o radość z czytania jako takiego. A skoro ja lubię mangi, a do komiksów się powoli przekonuję, to czemu nie?

gr-2017

Wyzwanie czytelnicze 2017 CE

Ponadto zaczynam trzeci rok prowadzenia zeszytu ze spisem przeczytanych rzeczy, ponieważ nie wszystkie są na GoodReads, choć portal ten ma całkiem dużą bazę. A co za tym również idzie – w tym roku wrócą miesięczne podsumowania czytelnicze (mam nadzieję!).

Cel na ten rok nie jest wysoki (siedemdziesiąt pięć książek), bo dużo pisania mnie czeka, ale zobaczymy jak to się wszystko potoczy…

2 thoughts on “Wyzwanie czytelnicze 2017

Skomentuj

